nedeľa, 5. februára 2017

Trúba s trúbou...


Tak sme tú našu kuchynku konečne "dorazili". V sobotu nám doviezli dlho očakávaný sporák. Je krááásny, antikorový, s grilom, s ventilátorom, s funkciou 3D a neviem čím ešte, ale hlavne šírky 60 cm. Ani si neviete predstaviť, aký problém je kúpiť sporák v inej, ako štandartnej šírke 50 cm. Na internete ich nájdete trochu viac, ale na tých malých obrázkoch vidíte prd. Ja som si ho chcela ohmatať, opozerať, ako sa hovorí "oňuchať".  A to teda nebola žiadna sranda. 
O cenových rozdieloch ani nehovorím. Medzi niektorými predajcami pri rovnakom type výrobku, sa rozdiel hýbal až v rozpätí 100,- euro. Hmm... čo dodať. Hlavne že už krásavec stojí na svojom mieste. 


Sporáčik je treba otestovať. Mám napácované mäsko, šupnem ho do rúry. Prečo sa spoliehať na spodný a vrchný ohrev, keď mašinka má také rozmanité nastavenia?! Mäsko už je na plechu a ...., hmmm, čo vyskúšam ako prvé. Funkcia 3D, kombinácia vrchného, spodného ohrevu a ventilátora. Mäsko bude rýchlejšie hotové. 
Aj bolo! Ako oškvarky. Tmavé, suché, aaale chrumkavé :-D Podcenila som silu vírenia teplého vzduchu. Jednoducho trúba má novú trúbu :-D. Niektoré funkcie fungujú až moooc dobre, len ich ešte nedokážem správne používať. Ale aby som v hanbe a o hlade nezostala, musela som vyčariť niečo iné. Prehrabala chladničku, vyplienila zbytky mrazenej zeleniny a spáchala "low carb" mafinky. Trúba sa pochlapila a pozrite čo vydala zo svojho vnútra.



Nie len že dobre vyzerajú, ale sú aj veľmi chutné. Nebude to s tými trúbami až také tragické. Ani s tou dvojnohou, ani s tou plechovou. Nebojte neukrátim vás ani o recept. Tu je.

5 vajec
30 ml mlieka
80 g strúhaného syra
balenie mrazenej zeleniny
- podľa vlastnej chuti, ja som dala trochu listového špenátu a zbytok zmesi pod sviečkovú
prerastená slaninka, alebo nejaký zbytok mäsa
- použila som zbytok bravčového vo vlastnej šťave
soľ, čierne korenie

Najprv vyšľahať  vajcia s mliekom, potom pridať všetky ostatné suroviny. Zmes vydá na dvanásť mufinov. Pečieme v rozohriatej rúre, pri 180 °C približne 30 až 40 minút. Sú chutné jak teplé, tak aj studené.

Tak to bude z dnešnej nedele všetko. Trochu nezdaru, trochu úspechu, ale hlavne obrovská radosť z nového miláčika. Napíšte mi, či aj vám sa stávajú také malé nehody ako mne. Prajem príjemný týždeň, vaša

Hela.

4 komentáre:

  1. Helenka, ja aj so starou trúbou bývam často trúbou :-)
    Takže kuchyňa je už celá? Odfoť!
    Ja mám teraz tieť plnú hlavu kuchýň, lebo na jar chceme prerábať. Máme sklokeram. platňu a syn nám káže kúpiť indukčnú. To sa bojím, že tiež budem musieť zas nakjskôr maturovať. A trúbu som ešte neskúmala, vidím, že nie trúba ako trúba, musím trocha naštudovať a dať si poradiť, ale nie predavačmi, tí, ako ty pekne píšeš, prd vedia :-)
    Skrinky v kuchyni máš z dreva, či to je len lisované? Je to kúpené hotové, či robil majster stolár? Ja sa neviem rozhodnúť, ale mám ešte času dosť.
    Mňamka je super jedlá, neodolala by som, vonia až tu!!!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej Dani, tak bude nová kuchynka??? Už sa teším na obrázky. Keď bude viac svetla blisknem ju :-) Kuchyňu sme si pôvodne vy brali v Merkury market. Bola som dosť skeptická a hlavne nebola som stotožnená s rozložením skriniek, rohovú mali len takú skosenú, nie zalamovaciu do rohu a potravinové len 60 cm hlboké. Je fakt, že cena bola polovičná oproti linke, ktorú máme teraz, ale bola bez dovozu, bez montáže a bez hornej rohovej skrinky a nasledujúcej skrinky za rohovou. Len tak zo zvedavosti sme sa stavili v Asku. Tam sa nás ujala pani z kuchynského štúdia a sedela s nami skoro hodinu a pol. Navrhovala, počítala a kreslila na počítači, kým sa nepriblížila k mojej predstave a zhruba k môjmu rozpočtu. Aj keď v hotovosti mi po prestavbe kúpelne zostalo len niečo okolo 1000,- euro, ponúkla aj alternatívu na splácanie. Zrovna mali akciu na splátky bez navýšenia ceny, ak splatíme celkovú sumu na 10 splátok. Na to som na koniec kývla, lebo sa mi linka ozaj páčila. Čakali sme na ňu presne 6 týždňov, ako sľúbili, linku doniesli v polovičnom demonte a pán nám ju zhruba za 5 a pol hodiny zmontoval. Chalúpku mám staršiu a steny tiež nie úplne rovné. Musím povedať, že aj napriek tomu, že som počula na Asko nie zrovna lichotivé referencie(ale to sa týkalo sedačiek), kuchyňu už používame 7 mesiacov a zatiaľ veľká spokojnosť. Za chviľku ju budeme mať vysplátkovanú. Je laminovaná, ale hrúbka korpusu aj dvierok je 1,5 cm a všetko je v tej hrúbke a dekore ako dvierka(nie ako to býva pri lacných linkach, biele tenké lamino a len dvierka v dekore). Aj pracovnú dosku som vyberala z tých drahších, hrúbka 4,5 cm. Musím povedať, že neľutujem. Nie je to drahý masív, ale ani tá najlacnejšia možnosť. Kuchyňa nás vyšlo bez spotrebičov a sanity na cca na 1450,- euro. Pri sporáku som v sadila na klasiku. Hore plyn (som stará štruktúra) a dole elektrická rúra s horným a dolným ohrevom, s ventilátorom a grilom. Tiež nie nejaký luxus, ale ani to najlacnejšie, stredná trieda. Zatiaľ spokojná. Fúú, ale som sa rozpísala :-) Dani ak chceš pozri starší príspevok, je tam videjko s kuchyňou. Papa a už teraz sa teším na fotečky z novej kuchyne :-)

      Odstrániť
    2. Helenka, dík ti za rady! U nás Asko nie je. A ísť niekde ďalej to sa nám už nechce. My plyn nemáme, preto špekulujem, ale keby sme mali, to je jasné, že by vyhral, tak ako ty - hore a rúru elekt. V našej dedina asi ani nikdy plyn nebude :-(
      Ja som už na 80 percent rozhodnutá, že si dáme kuchyňu urobiť stolárovi, ale tiež žiadny masív, len takú tú strednú triedu. Ale sa teším s plánovaním :-)
      My meme tiež starý dom, po svokrovcoch, má dva byty nepriechodné, teraz sme v dolnom, ale mi asi robí zle kúrenie (nové), viac to práši a cítim to v celom byte, aj vidím :-(
      Hore je úplne iný vzduch, tak sa zas po 21 rokoch presžahujeme tam a deti keď prídu, budú dole, život je zmena :-)

      Odstrániť
  2. Heli, Ty si prípad ten názov a hneď som sa uškierala ...nooooooooo ja mam už druhý takýto s týmito funkciami ,ale sklokeramickú platňu ,vrelo ho odporúčam...budeš isto spokojná... ...prave minulý týždeň mi došiel nový po 17rokoch začal odchádzať a tak som sa naštvala nebudem investovať do opráv ???! nie hodím do bazáru ,ja mám 50cm ale hnedu farbu a tam bol tiež problem kôli farbe som preplatila takmer 100ečiek ....inak nech dlho služi a je super uvidíš budeš spokojná ....... až na tu nerez ja by som nechcela mám pár spotrebičov ale vidno na tom všetko ...tak nech sa Ti krásne varí ,griluje i pečie Heli...receptik vyskúšam ...ďakujem ...
    maj sa krásne ...♡
    M.

    OdpovedaťOdstrániť