nedeľa 12. februára 2017

Tvorivá radosť


Už dlhšiu dobu sledujem na Youtube videá o maľovaní, kreslení, písaní, doodlingu a iných kreatívnych formách tvorenia s farbami a papierom. To by som nebola ja, keby som sa nenamotala na nejaký môj momentálny objav. Narazila som na techniku mixed media. Páči sa mi na nej, že dáva veľký priestor na tvorbu aj pre ľudí, ktorí nie sú žiadny zdatní maliari, ani nijak extra talentovaní. Je to technika, kde sa dá kombinovať všetko možné. Maľba, kresba, koláž, dekupáž, enkausting, textil, samolepky, korálky, trblietavé lepidlá, krajky a všetko možné, čo dokážete nejakým spôsobom prilepiť, alebo pripevniť na papier, alebo plátno. Jednoducho technika pre každého, koho takéto tvorenie baví. Nejde o tvorbu vysoko umeleckých diel, ale o zábavu a relax. Aj keď musím uznať, že niektoré autorky (Suzi Blue, willowing,...) by sa medzi umelcami určite nestratili.
Tak som si začala kresliť. Na kancelársky papier, fixkami a starými pastelkami, ktoré už moc nefarbia. Mám doma aj zopár servítok z čias, keď som koketovala s dekupážou. Kancelársky papier je však tenký na lepenie, to by chcelo papier s vyššou gramážou. A aj nejaké nové farbičky. Neviem ako dlho mi táto zábavka vydrží, tak žiadne veľké investície. Nahovorila som moju krajšiu polovičku a už sme frčali do Trenčína, smer Tedy. Tento obchod je raj pre všetkých tvorivcov s malou peňaženkou, alebo sporivým duchom. Teda pre mňa :-) Ukážem vám moje úlovky. Nie sú len z Tedy, ale aj z KIK a Tesca.


Môj úlovok. Dva skicáre, farbičky, ktoré sa dajú vodou rozlíčiť a balíček olejových pastelov. Ozaj len základ.


Ako som už písala, servítky, lepidlo, akryl už doma mám. Použiť sa dajú aj výstrižky z novín, časopisov a rôzne motívy stiahnuté a vytlačené z internetu. Ale samozrejme, že som neodolala aj nejakým drobnostiam. Samolepky vo forme známok a vlajočiek za euro som tam nemohla nechať. No a v Tescu mali zľavy na obrazové rámy. Dva zlaté som okamžite šupla do košíka(2,39 kus, no nekúp to :-).


Pri pokladni som ešte neodolala týmto dvom podareným košíkom k veľkej noci. No nie sú chutné? A opäť ľudová cena 1,- euro. Na to ja počujem.  Keď odrátam košíčky a rámy, tak som dnes do svojej novej zábavky zainvestovala niečo okolo 18,-euro. Nie je to najmenej, ale nie je to ani nič čo by nám zruinovalo rozpočet. Už len sadnúť a začať niečo tvoriť :-) Keď to bude pozerateľné, možno sem niečo vložím, ale nemôžem sľúbiť. Tak aspoň pár obrázkov z internetu na inšpiráciu.





Zaujímavé, čo poviete? Zatiaľ vám prajem žienky krásny tvorivý týždeň. Vaša

Hela.


6 komentárov:

  1. No toto, na čo si sa ty dala! Pozri si tu: http://zcdl.blogspot.sk, Zuzka krásne tvorí z papiera a pasteliek, ja tomu síce moc nerozumiem, ale rada k nej chodím, nech vidím aj niečo iné ako krížiky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzku z netu poznám a sem tam k nej nakuknem. Je moc šikovná :-) Ahoj Dani. Ja mám maľovanie moc rada,aj keď som v tom nie moc dobrá, ale baví ma to. Opakovane sa k nemu vraciam. Mám také tvorivé etapy. Niekedy sú to ihlice, niekedy háčik, sem tam ihla a inokedy pastelky :-) Momentálne to posledné. Ďakujem za milé návštevy a komentáre. Papa

      Odstrániť
  2. Helenka, Ty ma stále prekvapuješ ...niečo nové treba skusiť a moc sa teším na Tvoje papierové tvoreníčko ja na takéto piplave tvorenie nie som ....ja som si minule stiahla take číselné obrázky ...tie milujem od malička, no stále som sa do nich nepustila ...tak nech Ti to krásne tvorííííííííííííííí
    pohodový týžden a krásneho Valntína , Ti prajem Heluš ♡
    Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Miri. Som rada, že ku mne nakukneš. Vraj piplavé tvorenie :-D A to píše osôbka, čo šije samé krásne veci a ešte pre takých drobcov. Tomu ja hovorím piplavé :-) Mirka budem trochu riediť šminky. Ak by ti to nevadilo, spravím balík a pošlem. Samozrejme, že maľovátka vyčistím a vydezinfikujem(jedná sa hlavne o paletky očných tieňov). Ale len ak ťa to neurazí :-) Napíš, dohodneme sa. Inak mám doma krabicu s hračkami pre teba už skoro 2 roky nachystaný. Len sa nemôžem dokopať dorobiť čapičky :-( Hamba mi!!! Ale pri jednom by som ti poslala aj farbičky. (Tie čapičky už asi nebudem riešiť, inak by mi to doma stvrdlo možno ďalšie dva roky):-( )Papa a napíš...

      Odstrániť
  3. Heli,
    teším sa z Tvojej novej záľuby a teším sa na dielka, určite sa pochváľ :-)
    Pááá,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka ďakujem za komentík. Určite niečo odfotím, ale nečakaj Rembranta, skôr školské maľovanie :-D Papa

      Odstrániť