nedeľa 8. januára 2017

Ranná rutina


Každý z nás má svoje zaužívané návyky, ktoré každý deň opakuje. Niekedy sa nezmenia celé roky. Hlavne keď chodíme do práce s pravidelnou pracovnou dobou, sú takéto rutiny viac než samozrejmé. Nebojte sa, nebudem rozoberať ako pred príchodom do práce stihnúť uvariť manželovi kávu, vychystať celú "family", nakúpiť, rozviesť ratolesti do škôl a ešte pri tom vyzerať vkusne, upravene a príťažlivo. Moja polovička je pomerne samostatná, kávu zvláda a dokonca ju uvarí aj pre mňa. Nákupy riešime spoločne raz do týždňa a moje dieťa je už roky "sám družina". Takže, by som vlastne nemala o čom písať.
Pobavíme sa o ranných kozmetických rutinách. Bežné hygienické úkony preskočím, tie máme všetci viac menej rovnaké(toaleta, umyť zuby, tvár a učesať hniezdo). Inak je to už s ošetrením pleti. Tu už sa určite naše návyky líšia. Dnes vám napíšem o rannej rutine pre moju pleť, to znamená pre zrelú zmiešanú pleť.


Moje ranné kozmetické ošetrenie sa líši v závislosti od ročného obdobia a od toho, či je pracovný deň, alebo víkend. Začnem pracovným dňom. Po umytí vodou si pleť dočistím a osviežim pleťovou vodou. Momentálne používam vodu Balea Vital pre zrelú pleť.  O jej zložení vám momentálne nič nepoviem, pretože si ju prelievam do malej sklenenej fľašky a obal som už vyhodila. Ale používam ju už asi rok a som s ňou spokojná. 


Nasleduje očný krém, alebo gel. V pracovné ráno musí ísť všetko šup-šup a musí to byť prípravok, ktorý sa rýchlo vstrebáva. Aqua roll-on z Balea spĺňa všetky kritéria. Nanáša sa aplikátorom s kovovou guľôčkou, ktorá je súčasťou tuby. Tým že je kovová, znásobí osviežujúci efekt. Prípravok je niečo medzi krémom a gélom, obsahuje výťažky z morských rias. Cena sa pohybuje okolo troch euro. Mám už asi tretie balenie, čo svedčí o jeho kvalite.
Po ošetrení očného okolia, nasleduje sérum. Momentálne testujem hyaluronové sérum z prírodnej kozmetiky Saloos. Je priehľadnej gélovej konzistencie, s vysokou koncentráciou kyseliny hyaluronovej. Slúži na hydratáciu, regeneráciu a vyhladenie pleti. Jedinou jeho nevýhodou je lepkavosť, s čím som sa už stretla aj pri iných sérach. V praxi to znamená pracovať s ním rýchlo. Nemasírovať s ním pleť, len rýchlo naniesť a nechať pár minutiek vstrebať. Obsah 15 ml a cena je okolo 9,- euro. Zatiaľ ho používam ešte len týždeň, ale prvý dojem je veľmi dobrý. Uvidíme...
No a posledným krokom môjho ranného rituálu je krém. Opäť to musí byť prípravok s rýchlym vstrebávaním a dostatočnou hydratáciou. Pleťový uhorkový krém Ziaja ma milo prekvapil. Je určený na mastnú, zmiešanú a normálnu pleť. Intenzívne zvlhčuje, upokojuje podráždenie a viditeľne rozjasňuje pleť. Má ľahkú krémovo-gélovú konzistenciu, s veľmi jemnou uhorkovou parfumáciou. Na ranné použitie pod make-up je výborný, ale večer ho treba vymeniť za niečo výživnejšie. V horúcich letných dňoch, držaný v chladničke, bude z neho úžasná osviežujúca bomba. Cena je viac než priaznivá, 3,39 euro. Toľko k rannej rutine v pracovných dňoch.


Trochu o niečom inom je moja víkendová rutina. Po pracovnom týždni doprajem pleti okrem hydratácie, aj výživu a regeneráciu. Momentálne používam pleťové oleje. Dlho som im nevedela prísť na chuť. Mala som pocit, že zostávajú na povrchu pokožky a okrem mastenia nerobia nič. Až kým som sa nedočítala, ako ich správne používať. Samozrejme, že fungujú aj keď si ich len natriete na tvár, ale zanechávajú silný pocit mastnej pleti. Ak ich však aplikujete na vlhkú tvár, ešte stále sa budete lesknúť ako diskoguľa, ale už nemáte pocit, ako keby ste sa umývali v oleji. Ja ich používam s ružovou vodou  značky Purity Vision. Vodu nastriekam na tvár a na ňu nanesiem pleťový olej. V používaní mám oleje dva. Bio regeneračný olej Ylang-ylang od firmy Saloos, ktorý používam aj na večerné ošetrenie a vyživujúci suchý pleťový olej značky Lady Stella.
Pleťový olej Ylang-ylang je výživný prírodný olej, ktorý je vhodný na zrelú pleť. Kompenzuje nedostatok vody v pleti a obnovuje jej rovnováhu. Je vyrobený z olejov lisovaných za studena a 100% prírodných éterických olejov. Neobsahuje konzervanty. Obsah fľaštičky s pipetou je 20 ml a cena sa pohybuje okolo 6,50 . Na rozdiel od suchého oleja sa môže používať každý deň. 
Naopak, vyživujúci pleťový suchý olej je určený skôr ako luxusný doplnok k dennej, alebo nočnej  starostlivosti. Zabezpečuje hydratáciu, regeneráciu pleti a napomáha nastaviť stratenú rovnováhu a odolnosť. Olejové sérum je vhodné na normálnu, suchú a extra suchú pokožku. Prípravok sa kompletne vsaje, bez mastného a lesklého  pocitu. Obsahuje arganový olej, olej z hroznových jadier, z pšeničných klíčkov, avokádový a makadámiový olej. Nanáša sa na vyčistenú pleť, aj na okolie očí, 3-4 krát za týždeň. Na každodenné použitie je vhodný len v prípade extrémne suchej pokožky. Balenie je luxusné, olej je v sklenej fľaške s pipetou, s obsahom 30 ml.Cena sa pohybuje okolo 10,- euro.  Tieto tri prípravky používam v rannej rutine skutočne len cez víkend, keď nepoužívam make-up a hlavne je mi jedno, že mám na pleti "lesk ako blesk". Pokožka je po nich vyživená, hydratovaná a vypnutá, ako keby nacucaná vodou. 

Toľko o mojej rannej rutine a prípravkoch, ktoré zrovna používam. Budem rada ak mi napíšete, čo používate na ranné ošetrenie vy, alebo sa rozdelíte o nejaké vaše kozmetické vychytávky. Prajem vám krásny zasnežený zimný pracovný týždeň.

Vaša Hela.

9 komentárov:

  1. Heli,
    krásny článok, nové tipy, super :-)
    Tak moja ranná starostlivosť spočíva okrem základných úkonov umyť si tvár prípravkom (podobný emulzii s olejom, objavený len nedávno od Balea, ale je výborný), následne krém na tvár, krém na oči a make-up v tyčinke, dobre sa nanáša a je to rýchlovka a šup do škôlky s dieťaťom. To je moje základné denné minimum, keď sa nikam nechystám :-)
    Ten olej na pleť budem musieť vyskúšať, i keď mám len "zmiešanú". Teším sa, opäť mám dôvod navštíviť DM-ku...
    Pá, pekný a úspešný štart v novom týždni,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka ďakujem za komentík :-) Oleje mám veľmi rada a vrelo odporúčam. Ale za mňa len ako doplnkovú starostlivosť. Vtedy sa mi ich účinok moc páči. Pri dennej starostlivosti boli pre mňa dosť ťažké, ale to si musí každý vyskúšať sám, určite je to individuálne. Saloos ponúka oleje na rôzne typy pleti, takže sa tam dá vybrať. Papa :-)

      Odstrániť
  2. Helenka, to sme si tých našich mužov my tak dobre vychovali :-)
    U nás tiež detí už niet, do obchodu nasilu občas ideme, keď je všetko už vyprázdnené :-)
    Ja mám ráno svoj rituál o inom, nie o kozmetike. Hneď ako vstanem, vypijem pohár vody s jablkovým octom, v kúpeľni ranná hygiena, oblečenie a v kuchyni zas pohár vody s citrónom a medom a pritom kukuč do internetu a ide sa za robotou!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, veru máme my doma zlatíčka :-) Ja si neviem svoje ráno bez kozmetiky už ani predstaviť. Ten internet mi nehrozí :-D Pred prácou sa stihnem okrem ošetrenie pleti ešte primalovať a raňajky s kávou až v práci. Ale ešte než odídem tak stihnem vitamíny s pohárom vody. Vďaka za milý komentár a papa

      Odstrániť
  3. Téda Heli, no u mňa kávička pod nos keď je víkendík alebo keď má manžel poobednú to varí on, inak sama ... u mňa to začína bežnou hygienou, teraz v zime kremujem výlučne Niveou Baby SOS , keďže mám alergiu na chlad to chce riadny základ, potom nanášam Dermacol bez obsahu vody 14hod, a jemne rpepudrujem cierna linka dotienujem ruzovým salbunko a pery jemným ruzom ružovým skor na premastenie a to je vsetko .... ked do spoločnosti tka samozrejme to vyzera inak ale to je raz, až trikrát do roka a to uz sa viac pobavim so sebou ...:) takže Heli na Teba nemám ......
    tak len skusaj a nakupuj nech mám prehlad co vobec na tom trhu máme, nejake očne tiene by som brala mala som cleu paletku ale tak nešťastne mi padla ze ostali iba omrvinky ....
    pekné popoludnie Heli ...:cmuk
    Mirka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mirka akože na mňa nemáš, však máš celkom slušnú rutinu. Len ja som to viac rozpísala :-) No a tú alergiu máš spoločnú s mojím manželom. Tiež na ňu chúďatko trpí. Po tej paletke sa ti pozriem, neboj niečo poriešime. Inak neviem prečo mi tvoje komentáre v maili padajú do spamov :-( Našla som ich tam celkom dosť. Musím to poriešiť. Papa a drž sa.

      Odstrániť
    2. Nooooooo na Teba nemám mne to príde ,že len šup a šup a je odbite......alergia ?? no chudák niečo strašné a táto zima tomu neprospieva .....aj mne padaju mnohé komentíky do spamov čím to je netuším..... ale našťastie ich vždy prečekujem... paletku?? nooo veď to do buducna..budem niečo musieť poriešiť chystáme sa na ples ..
      paaaaaaaaaaaaa ,paaaaaaaaaa
      Mirka

      Odstrániť
  4. Tá ružová voda Purity Vision je skvelá, používam ju na občerstvenie očí ráno a tiež celej tváre, ale šetrím si ju radšej len na oči a na tvár od značky Milva, ktorá je tiež výborná. Nasleduje očný krém a potom pleťový extra mastný vyživujúci, no a následne make-up, korektor podľa potreby a ešte jeden pod oči, podľa potreby púder s obsahom oleja, lebo len taký mi nevysuší pleť a ešte rozjasniť kútiky očí očným tieňom. To je moja rutina ranná v pracovné dni. Vždy pritom strávim hodinu. Cez víkend to isté, len makeup si nenanášam na celú tvár, ale iba na tie napotrebnejšie miesta, čím sa mi značne skráti čas potrebný na túto rutinu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentík. Po tej ružovej vode Milva sa poobzerám, rada vyskúšam aj inú ako Purity Vision. Ja korektor nepoužívam, lepšie povedané používam, ale nie pod celé očné okolie. Predsa len už mám pleť zrelú s vráskami a tá sa veru s korektorom nekamaráti. Ale ak sa použije na určité miesta, tak dokáže zázraky. Hmm dobrá téma na článok. Vďaka za inšpiráciu, papa :-)

      Odstrániť