nedeľa 20. novembra 2016

T-shirts with statement


Už dlhšie som plánovala vyskúšať "transfer" papier z Lidla. Dnes manžel celý deň pracuje, tak mám priestor na realizáciu. Aby som nezlikvidovala moje obľúbené tričká, zadovážila som si  v KIK lacné dvoj balenie  bavlnených pánskych. Vyrobila som si hneď dva nápisy, aby som vyskúšala ako sa bude pracovať s menšou, aj s väčšou plochou.


Po vytvorení návrhu v PowerPointe, som si ho zrkadlovo otočila, aby bol nápis na tričku správne. Papier je určený pre atramentovú tlačiareň (nie laserovú). Nápisy som potom obstrihla a nechala asi 5mm okraj.




Tu som si uvedomila aká som trúba. Všetko okolo vystrihnutého motívu bol odpad. Toľká škoda! Nabudúce naskladám viac nápisov a obrázkov na celú A4-ku a až potom budem tlačiť. Učíme sa na vlastných chybách, že?


Poukladala som si nápisy na tričko a prikryla papierom. Papier na žehlenie je súčasťou kreatívnej sady. Žehlička musí mať vypnuté naparovanie a musí byť rozhorúčená na najvyššiu teplotu. Pozor, žehliť treba na tvrdej podložke, nie na žehliacej doske. Dĺžka pôsobenia tepla závisí od veľkosti motívu. Všetko je veľmi podrobne a zrozumiteľne popísané v priloženom návode. Nažehlený motív som nechala vychladnúť približne dve minúty a opatrne stiahla zadnú štvorčekovanú stranu papiera. 



Na prvý pokus, celkom fajn. Na druhom obrázku je vidno, že sa malé "t" pri slove trenčín odchlipuje. Zrejme som málo tlačila, alebo krátko žehlila. Tričká ponosím doma, alebo ako pracovné. To s tým "bla, bla, bla, blaaa..." si určite pošetrím na pravidelné štvrtkové porady:-D  Práca s transfer papierom je jednoduchá a výsledok celkom slušný. Tričká som už oprala a nápisy držia. Prala som v pračke, obrátené na ruby, pri 40° C. Ešte vyskúšam niečo vo farbe, len si musím zadovážiť farebnú cartrige do tlačiarne. 
Súprava obsahuje 10 kusov papiera a pokiaľ si pamätám, stála niečo okolo troch eur. Na internete je obrovské množstvo rôznych motívov, stačí si len vybrať, trochu sa pohrať s ich úpravou a s papierom sa dajú vytvoriť originálne kúsky, za málo peňazí. Napíšte, či ste už pracovali s nejakým podobným prenosovým médiom a aké máte skúsenosti.
A prepáčte mi dievčence tie "bezhlavé" fotografie, dnes nemám len "bad hair day", ale aj "bad face day" :-) Prajem vám pokojné jesenné dni,

Hela

2 komentáre:

  1. No, Helenka, ja som netušila, že si to môže človek - ak má tlačku atramentovú - urobiť sám doma. Kedy pradávno sme aj my mali atramentovú, už dávno však laserovú.
    Najviac sa mi páči nápad nosiť bla, bla, bla na porady, myslím, že by sa to ujalo vo viacerých inštitúciách :-)))
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani, aj ja som na ten transfer papier natrafila len náhodou. Ale páči sa mi možnosť vyrobiť si nejaké originálne kúsky :-) Test dopadol dobre, tak môžem potlačiť aj nejaké svoje "lepšie" tričká, alebo povlaky na vankúše. No a keď bude teplejšie, tak to tričko si na tú poradu určite dám :-) Pa a pekný týždeň

      Odstrániť