nedeľa 2. októbra 2016

Úchylka???


Pôvodne som chcela písať o novom, zaujímavom koláčiku, ale nestihla som ho ani len odfotiť. Pošiel bleskovo! Tak niekedy na budúce :-)
Dnes sa trošku pobavíme o ďalšej mojej malej úchylke, papiernictvo. Píšem, čarbem a vymaľovávam veľmi rada. Diár som vlastnila vždy, ale ako formu koníčka, som ho objavila až nedávno. A kto za všetko môže? YOUTUBE!!! Objavila som prekrásny svet washi pások, bullet journalov, sketchbookov, doodling, zentangle, sticky notes, ručného písania, To Do listov, farbičiek a ďalších iných úžasnych vecí. Prvý diár, ktorý som si aj odložila, bol obyčajný tmavomodrý pracovný z Lidla. 

Môj starý, môj terajší a možno aj môj budúci diár.

Pri ňom som začala so zdobením. Stránky som polepila drobnými samolepkami a ozdobnými páskami. Neboli to tie slávne washi pásky, ale také lesklé z KIK, alebo z Tedy. Nie že by washi na slovensku neboli, ale vtedy boli ich ceny dosť vysoké. Dnes už v pohode kúpite aj za 1,- euro a keď nakuknete na E-bay, alebo Aliexpres, tak aj za menej.





Pre predstavu som pár menej popísaných strán odfotila. Rada sa k nemu raz za čas vraciam a prelistujem ho. Ako vidíte, zatiaľ môj diár nemal žiadnu štruktúru.
V tom roku som objavila rôzne organizéry. Filofax, Carpe diem, Kiki-K, Moleskin, Leuchtturm a nespočetné množstvo iných. Bola som očarená. Túžila som jeden taký skvost vlastniť. Preliezala som internetové obchody odpredu, odzadu a neviem z ktorej strany ešte. Väčšinou to boli zahraničné stránky a odrádzali ma ich ceny. Tie sú dosť vysoké a tým pádom by som musela platiť na vrch ešte aj DPH. Už ich pôvodná cena sa mi zdala prehnaná. Tak som začala obliehať všetky papiernictvá v mojom okolí. Čuduj sa svete, objavila som v nich do konca aj hviezdny Filofax, ale len čierny. Ja som však bola zahltená farebnými pastelovými, kvietkovanými, bodkovanými a ešte neviem akými dievčenskými farbami z internetu. Čierna bola jednoducho "no go"! Ale našla som. Krásny, farebný, s meňavými motýľmi od značky Paperblanks. Kvalitný papier, súčasťou je aj odnímateľný adresár a dosť miesta na písanie.





Ako vidíte, tu už mám snahu dať tomu nejakú formu, vzhľad a organizáciu. Ale stále to nie je to pravé orechové. Stále ešte skúšam a hľadám. 
Ako sa blíži koniec roka, začala som riešiť zápisník na budúci rok. Tento raz som skúsila Aliexpres. Objednala som si organizér Cagie. Na obrázku vyzeral obal ako z používanej kože, v takzvanom "used look", miestami ako keby obchytkaný, ošúchaný. V skutočnosti mi prišiel červenohnedý a o vintage vzhľade si môžem nechať zdať. 





Okrem vzhľadu obalu, mu nemám čo vytknúť. Prišiel v ochrannom obale, je kvalitne spracovaný a má všetko čo má mať. Akurát papier je trochu tenší, čo pri písaní a kreslení dosť vadí, lebo sa všetko pretláča na druhu stranu. Takže ma čaká ďalšia objednávka papierov z Ali. Joj ako sa ja musím obetovať (hi, hi, hi...). Zatiaľ som si len tak trochu prizdobila deliace stránky a zadnú stranu diára.



Nie som presvedčená, že je ten pravý. Stále koketujem so zápisníkom značky Moleskin, alebo Leuchtturm, ktorý si môžem upraviť podľa vlastných potrieb. Bližší mi je zatiaľ ten druhý, lebo sa dá zadovážiť s papierom, kde sú predznačené bodky miesto riadkov, alebo štvorčekov. Ak sa pre niektorý rozhodnem, tak tento predisponujem na pracovný.  Ťažká voľba :-)
Pre potechu oka ešte pridávam pár pestrofarebných  obrázkov z mojich papierenských serepetičiek za posledné dva roky.




No povedzte, nie je na to radosť hľadieť? Normálne ma svrbia prsty, hneď by som niečo polepila! 
Možno sa to bude zdať niekomu detinské a infantilné. Ale viete čo? Je mi to jedno. Všetci máme v sebe nejakú detskú črtu a myslím si, že tá hravosť z nás robí miernejších a lepších ľudí. A radšej budem infantilná a detinská, ako závistlivá a zlá. Punktum!!! 
Ako to máte vy dievčence, máte tiež nejakú "drobnú" úchylku? Napíšte a podeľte sa so mnou o svoje radosti. Zatiaľ vám prajem krásnu a farebnú jeseň. Vaša 

Hela

2 komentáre:

  1. Helenka, ty sa mi stále viac a viac páčiš! Vieš prečo? Lebo si úprimná a dokážeš si uťahovať sama zo seba! Ja som uletená tieť na pár vecičkách - čaje a čajové škatuľky, šálky a čajníky, rôzne stariny, staré knihy....... Uf, tak ma poteší, keď niečo objavím, či dostanem :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani si zlatá, ty ma vždy pochváliš :-) Nie som však vždy dobrá, niekedy viem aj riadne hnevať. Ale ja sa vždy potom riadne potrestám!!! Nejakým dobrým nákupom v mojich "hračkárňiach" :-D Hi hi hi... Ešte že nás tie "kone, koníčky" bavia, hneď je človeku na dušičke akosi veselšie :-) Pa pa pa a prajem veselé a optimistické dni.

      Odstrániť