nedeľa 16. októbra 2016

Kuchynský príbeh #7


Dnes to bude sľubovaný koláčik. Recept som objavila, ako inak, na youtube.  Ak máte záujem, TU si môžete pozrieť pôvodný postup, len je to v nemčine. Koláč je skvostný. A nemyslím si to len ja! Už to že na jeho fotenie sa dostalo až pri piatom pečení, hovorí samo za seba. Moja krajšia polovička mi naň chodí ešte keď je horúci (ja stále hovorím, že chlapi majú azbestové črevá:-). Na šťastie tento víkend prišiel synáčik a chcela som mu ho upiecť nie len ku káve, ale aj so sebou. Tak som piekla dva po sebe a dostalo sa aj na fotenie.


Originálny názov je "Dreh dich um Kuchen", v preklade "otoč sa koláč". Nie preto, že sa otočíte a kus koláča za každým zmizne. Je to pre zaujímavý jav, pri ktorom do rúry vkladáte koláč s cestom na spodku, tvarohovou plnkou na vrchu a vyberáte ho v opačnom garde. Plnka na spodku a cesto na vrchu. Ale ja by som nevylučovala ani tú prvú možnosť :-)

Cesto:
3 vajcia
150 g kryštálového cukru
2 balíčky vanilkového cukru
150 g povoleného masla (ja dávam rozpustené)
150 g polohrubej múky
1 balík PRDOPEČ
Vajcia, vanilkový cukor a kryštálový cukor vyšľahať do krémovej konzistencie. Po troche pridávať maslo. Na koniec prisypať preosiatu múku s PRDOPEČ. Cesto premiestniť do formy vyloženej papierom na pečenie. Ja dávam papier len na dno a okraje potriem maslom. Piekla som vo forme s priemerom 26 cm.

Plnka:
3 vajcia
150 g kryštálového cukru
150 g povoleného masla(ja dávam rozpustené)
500 g tvarohu(nízkotučný Tesko, alebo Lidl, sú príjemne krémové)
1 zlatý klas
1 citrón (len šťava)
Vajcia s cukrom opäť vyšľahať do krémovej konzistencie. Pridať všetky ostatné suroviny, vymiešať a vyliať na pripravené cesto.  V pôvodnom recepte sa suroviny pridávali postupne, skúsila som aj tak, ale rozdiel som nevidela. Tak na čo sa zdržiavať.


Vložiť do rúry vyhriatej na 160°C a piecť cca asi hodinu. Závisí od toho ako pečie rúra, každá je trochu iná. Asi okolo 15 minúty pečenia môžete sledovať, ako sa cesto premiestňuje nad plnku. Koláč je niečo ako americký cheescake. Tak sa nezľaknite, ak vám trochu padne. Padne menej, ak ho necháte vychladnúť vo forme. Po vychladnutí posypte práškovým cukrom, teda ak stihnete :-) Kamarátke som posielala recept cez Facebook a tu je kópia jej odpovede:
 Inak,mala si pravdu...Asi nestíha vychladnúť. No a práškový cukor? Vraj "na čo?"😄😄


Asi po hodinke pečenia vytiahnete takýto krásny koláč. Škoda, že sa cez internet nedá šíriť vôňa. Sliny by tiekli potokom.


Tu krásne vidieť tvarohovú plnku na spodu, cesto hore a zároveň o koľko asi koláčik klesne. Niekedy sa koláč neotočí úplne, ale nič sa nedeje, chutí rovnako dobre.


Mám rada takéto pečenie. Jednoduchý recept, nenáročná príprava a luxusný výsledok. Ak máte žienky nejaké podobne zaujímavé recepty, podeľte sa o ne. Rada vyskúšam. A pokiaľ skúsite tento, podeľte sa o výsledok a napíšte mi do komentárov. Prajem krásnu jeseň všetkým mlsným jazýčkom, vaša

Hela

2 komentáre:

  1. Hm, žeby som vyskúšala??? Vyzerá fakt pekne, len my s mužom nedokážeme celý zjesť, aj z tých minulých závinov sme dopriali aj psovi :-( Ja zjem iba kúsok po upečení a dosť a muž potom je celý týždeň :-)
    Takže keď prídu deti, môžem urobiť :-)
    Pekný nový týždeň!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka vrelo koláčik odporúčam, každý kto ho doteraz ochutnal, len chválil a pýtal recept. Keď vyskúšaš napíš či chutil. Papapa

      Odstrániť