nedeľa 26. júna 2016

Kuchynský príbeh #5


Dnes to bude niečo diétne. Áno, už je to tak! Helenka chudne! Ale o tom si povieme niekedy inokedy. Chcem sa podeliť o vynikajúci recept na proteínový chlebík. Jeho príprava je priam detsky ľahká a výsledok je, teda aspoň podľa mňa, luxusný. Suroviny sú bežne dostupné buď v obchodoch so zdravou výživou, Tescu, alebo DM. Najprv vám ukážem pôvodný recept, tak ako som si ho preložila z nemčiny. (Odpustite mi chýbajúci mäkčeň, samozrejme, že som si to všimla až keď som sem nahrávala fotku.)


To by som nebola ja, keby som niečo pri prvom pečení nepoplietla. Vďaka tomu som však možno pri tomto chlebíku vydržala. Ale pekne po poriadku. Namotivovaná som si nachystala všetky ingrediencie, s prehľadom som do suchých surovín vyklopila  z téglika tvaroh a vyklepla päť vajec. (Odobrala som jedno vajíčko, pretože kupujem veľkosť "L" a zdali sa mi mimoriadne veľké. Bála som sa , aby to nechutilo moc po vajciach a myslela som si , "...ó aká som šikovná")  :-D   Šmarila som všetko do veľkej misy, zamiešala, vyliala do papierom vystlanej formy a pichla do vyhriatej rúry. Spokojne som začala spratávať môj kreatívny "bordel" a v tom mi padli oči na recept.  500g nízkotučného tvarohu! No čo vám poviem! Samozrejme, že jedno balenie má len 250g. Chlieb bol v rúre už pätnásť minút a na dodatočné primiešanie tvarohu už bolo neskoro. Hlavou mi blesklo: "Jak si stará, tak si s.....á!" Nezostalo mi nič iné, len trpezlivo vydržať, kým sa chlebík neupečie.


Všimnite si moju malú vychytávku zo sekcie DIY, alebo ako využiť kancelárske potreby v kuchyni.

Po kuchyni sa začala po trištvrte hodine linúť krásna vôňa čerstvého pečiva. Hovorím si, vonia to krásne, ale asi to bude ako kameň. Už som sa rozlúčila s chutným chlebíkom a odovzdane som čakala, kým ubehne stanovený čas na pečenie.



Vytiahla som formu z rúry, položila na mriežku a nos mi pošteklila fantastická vôňa. Spustil sa podmienený reflex, ako u Pavlovových psov a zbehli sa mi sliny (kto drží diétu, tento stav dôverne pozná). Na omak mal chlebík pevnejšiu konzistenciu, ale bol pružný. Že by to s ním nebolo také márne? Nemohla som sa dočkať, kým vychladne. 



Čo vám budem hovoriť, bol fantastický, aj keď mi mierne ušla ruka so soľou. Ale od vtedy som ho trochu vyladila. Chlebík nie je suchý, je vláčny ešte aj po troch dňoch. Chutí aj manželovi a to je čo povedať. Skladujem ho zabalený do papierovej utierky v plastovej krabici. Kým nenastali tropické horúčavy tak v špajzke, ale teraz už v chladničke (riziko skysnutia, pre vysoký obsah vajec a tvarohu). Vyskúšala som rôzne varianty. Pridala som chia semienka (tie ma moc neoslovili), slnečnicové jadierka, mandle, posýpam ho sezamom, jednoducho fantázií sa medze nekladú. Verzia ktorú vidíte na fotkách je obohatená o mleté ľanové semienka. Dochucujem ho himalájskou ružovou soľou a kmínom. Toto kombo mi chutí najviac. Ale kľudne si môžete pridať rôzne iné korenia a bylinky. Pôvodný recept som ani nevyskúšala. Neviem či by cesto nebolo moc drobivé, krehké a mäkké. Schválne som zverejnila originál. Ak chcete vyskúšať ten môj "chybný", tak použite len 250g nízkotučného tvarohu a vajcia podľa veľkosti (menších šesť a väčších päť).  TU si môžete pozrieť video s originálnym receptom.
Samozrejme aj keď je chlieb zdravý, pri diéte ho treba papkať s mierou. Pokiaľ máte nejaké svoje overené "chudnúce" recepty, sem s nimi. Takých nie je nikdy dosť. Budem rada za každú odozvu a názor na pečivo. Takže píšte, píšte, píšte :-)


Krásny záver júnového mesiac, vám praje vaša pochudnutá
Hela

2 komentáre:

  1. No, Helenka, si jednotka!
    K tomu chudnutiu: Ja som za svoj život schudla jedného normálneho človeka, žiadnu ľahkú váhu :-)
    Môj jediný recept na chudnutie je: Cica nežer!
    Ale tak ti poviem, receptík vyzerá byť výborný, musím si zadovážiť otruby a vyskúšam!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani si ma pobavila, týmto heslom odpovedám každému, kto sa ma opýta ako som schudla :-) Chlieb vrelo odporúčam. Je výborný aj ako metla na črevá :-) Tak "človeka" som ešte neschudla, ale cca 13 kg. Ešte by to chcelo aspoň raz toľko, len teraz stojím, nechudnem, ale ani nepriberám. Milú váhu som za trest hodila do špajze a kým sa mi neospravedlní a nezačne spolupracovať, tak sa do obývačky nevráti, BASTA :-) Papa

      Odstrániť