nedeľa, 27. marca 2016

Kuchynský príbeh #3


Dnes to bude jeden z mojich kuchynských príbehov. Myslím, že v každej domácnosti sa nachádza tyčový mixér. Inak to nebolo ani u mňa. Až donedávna. Mixujem si mixujem, až sa mi zrazu zdá, že niečo smrdí. Čo mi kde horí, pripálila som niečo? Vypnem mixér a pozerám na  sporák, všetko v poriadku. Prebehnem ohrievač v kúpeľni, všetko OK. Tak sa vrátim k mixéru a zas ten smrad. Že by?!? Že by sa odporúčal mixér? Znova ho zapnem, aaaaa je to jasné. Ten piskľavý zvuk čo sa ozval a spálený "odér", ma prinútili ho okamžite vypnúť. Poznáte to, čo sa pokaziť má, to sa určite aj pokazí! A u mňa Murphyho zákony fungujú stopercentne. Keď sa mi pokazí, rozbije, alebo sa stratí nejaká vec, zákonite ju v následujúcich dňoch nutne potrebujem.  Takže pri najbližšej návšteve v meste, si musím zaobstarať nový. Doteraz som to vždy riešila nejakou lacnou verziou z Tesca, čo sa samozrejme odrazilo na ich výdrži. Za posledné tri roky som pochovala dva. Cena sa pohybovala okolo cca 10 až 18 euro.  Desať euro za tyčový mixér nie je moc, to je fakt. Ale tomu zodpovedá aj kvalita a výkon. Povedala som si, že je najvyšší čas zainvestovať do výkonnejšieho a kvalitnejšieho prístroja. Po dlhšom porovnávaní na Heureke, odkiaľ je aj reklamné foto a popis, som sa rozhodla pre SENCOR SHB 4364RD.

POPIS:
- Príkon 800 W
- Extra tichý DC motor
- Plynulá regulácia rýchlosti
- Ergonomicky tvarovaná rukoväť
- Nerezový nadstavec použiteľný aj pre mixovanie horúcich pokrmov
- Nerezový sekací nôž
- Príslušenstvo 800 ml mixovacia nádobka s vekom
- 500 ml sekáčik s nerezovým ostrím a vekom
- Nerezová šľahacia metla
- Modro podsvietený hlavný vypínač
- Tlačidlá pre uvoľnenie odnímateľného nadstavca
- Závesné očko

- Držiak pre montáž na stenu
- Dĺžka napájacieho kábla: 1,2 m
                                                                                                                   - Rozmery (šírka x hĺbka x výška): 68 x 68 x 400 mm
                                                                                                                   - Hmotnosť: 930 g

Porovnávala som hlavne výkon, vybavenosť, prevedenie a aj cenu. Cena nebola najmenšia 37,90 , ale za túto cenu som dostala nielen tyčový mixér, ale aj rôzne príslušenstvo. V tejto cenovej relácií a s takýmto výkonom tam boli aj iné, ale väčšinou len samostatné, maximálne s nádobkou na mixovanie. Samozrejme neveľkú úlohu zohral aj dizajn, ....čo by ste iné od ženskej čakali :o) Jediný problém som mala s výberom farby. 


Všetko podstatné je obsiahnuté v popise. Ja môžem len potvrdiť, že to fakt sedí. Vypínač je krásne podsvietený na modro, rýchlosť sa veľmi jednoducho reguluje otočným vrškom na rukoväti, je pomerne tichý a výborne sedí v ruke. Som veľmi spokojná. Ale aby to nebol len taký suchý popis pridávam aj recept, pri ktorom je tyčový mixér na nezaplatenie. Pre niekoho bude recept notoricky známy, ale dúfam, že sa nájde aj niekto, koho poteší.

Krémová brokolicová polievka

Suroviny:



Postup:


A pre poriadok aj písaný postup.

Rozpustiť maslo (ja prilievam aj trochu oleja, maslo sa potom neprepaľuje), opražiť cibuľku a pridať umytú, na malé ružičky rozobratú brokolicu. Prikryť a podusiť. Po pár minutách podliať vodou. Keď polievka začne vrieť,  podľa množstva polievky prihodiť jednu až dve kocky (slepačieho, zeleninového) bujónu. Po zmäknutí brokolice príde na rad tyčový mixér. Kto potrebuje v polievke niečo na skus, môže si pár ružičiek brokolice odložiť na bok a na konci vrátiť do polievky. Rozmixovať do hladka a priliať smotanu. Nechať prejsť varom a v prípade potreby dochutiť soľou a korením.  Podávať v peknej miske s krutónmi.


Potom už len dobrú chuť!

Budem rada žienky, ak sa podelíte o nejaké recepty, kde treba použiť tyčový mixér. Mám ešte nejaké v zálohe, ale poznáte to, dobrých receptov nie je nikdy dosť.

Pekné pozdravy z kuchyne vám posiela vaša
Hela

4 komentáre:

  1. Helenka, si si správna ženská! Každej správnej hneď chýba pokazená vec :-)
    Dobrá recenzia, keď budem mať pokazený ten môj, určite dám na teba. Ja mám tiež len taký z HM za 10 - 15, a možno vtedy boli ešte aj koruny :-)))lebo ho mám dobre dlho! Ale asi ho moc nepoužívam, keď drží pohromade :-)
    A polievočka je pre môjho muža tá najlepšia a varím ju presne ako ty, aj tie kocky bujónu používam, i keď veľa ľudí ich nechce ani vidieť. Ja sa priznávam, že ich používam dosť často. A namiesto masla používam aj ghee, ale teraz ho momentálne nemám, bože, ako to bez neho vydržím, musím hneď po sviatkoch kúpiť :-)))
    Páááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dani som rada, že to nemám len ja tak, že musím hneď dokúpiť pokazenú vec :o) Veď čo keď ju budem potrebovať, to by bola čistá katastrofa! :-D Mixér môžem len doporučiť. Kupovala som ho niekedy v januári a veru už si urobil veľmi slušné renomé. Ja tiež s bujónmi nemám žiadna problém, chuť umami je proste návyková. Ghee som ešte nemala, ale ako sa robí mám naštudované, len mám obavy si ho spraviť, lebo neviem ako má chutiť. Ty ho kupuješ? Ak áno poraď kde, otestujem a potom sa možno pustím aj do homemade. Pa a pekné sviatky :o)

      Odstrániť
  2. Drahá Helenka, ani si nevieš predstaviť ako krásne sa čítajú tvoje články. Štýl akým píšeš je prepracovaný a vidno, že nad článkami stráviš množstvo času. Osobne si bez mixéru neviem predstaviť život. Polievka vyzerá veľmi chutne :) Želám ti príjemný zvyšok večera.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jéj Kristy, si zlatá. Ale s tým časom to nebude také tragické :o) Píšem z hlavy, len keď opisujem výrobky hodím si na papier pár technických informácií (gramáž, zloženie a pod). Ale si ma nesmierne potešila, že sa ti u mňa dobre číta. Ďakujem a si tu vždy vítaná. Prajem pohodové sviatka, pa pa pa :-)

      Odstrániť