piatok, 25. marca 2016

Balzamky


Veľký piatok po obede a darmo lámem manžela na prechádzku. Ale ani sa mu nedivím, je po nočnej a aby som použila jeho slová "je rozbitý ako cigánske hračky". Odobral sa do spálne a nechal mi voľné pole pôsobnosti. Tak som chytila notebook a idem spáchať ďalší príspevok. Dnes to bude o balzamoch na pery. 



Momentálne som mala v používaní týchto päť, pričom ako neskôr uvidíte, niektoré sú už prázdne.


Balzam Cien classic je domovská značka Lidlu. Obsah tyčinky je 4,8g a je bielej farby. Konzistencia je tuhá, asi ako pri tradičnom jeleňom loji. Vôňa je jemná, čistá, veľmi nevtieravá. Na perách sa dobre rozotiera, nelepí a zanecháva mierne mastný povlak, ktorý krásne hydratuje. Vstrebáva sa pomaly, takže nemáte potrebu pery opakovane mazať. Predáva sa v balení po troch, cca za 1 euro. Videla som ho ešte aj v žltom prevedení s obsahom "milk&honey" a mám taký dojem, že synovi som ho kedysi na lyžovačku kupoval aj s ochranným faktorom SPF. Dokupujeme ho pravidelne, môj manžel iný ani nepoužíva. Pomer cena a kvalita je excelentná.


Ďalším mazadlom je balzam Alverde s calendulou z prírodnej rady drogérie DM. Tento som nekupovala, ale prišiel mi poštou ako darček za vernosťod DM-ky. Obsah je ako pri predchádzajúcom výrobku 4,8g . Farba je medovo žltá, parfemáciu nemá žiadnu a konzistencia je o niečo mäkšia, ako pri Cien. Nelepí a hydratácia je opäť veľmi slušná. Bol výborný, ako vidíte vydlabala som ho skoro až na dno. Určite by som do neho išla znova.


Ďalším "pánom na holenie" je SOS LIPS od Dermacolu s jojobovým olejom. Farba je biela, konzistencia je stredne tuhá, ale veľmi rýchlo sa rozpúšťa a na perách zanecháva hrubší olejovitý film, ktorý je skoro až tekutý. Ten sa však veľmi rýchlo vstrebával, mala som po ňom pocit suchých pier a potrebu opakovane ich natierať. Keď som si oblizla pery, zostala mi v ústach umelá, chemická pachuť. Vôňa je veľmi príjemná, jemne mandľová a je to to jediné, čo môžem na tomto produkte pochváliť. Hydratácia žiadna! Za mňa balzam nespĺňa to čo názov sľubuje, SOS LIPS a INTENZIV CARE. Cenu vám už bohužiaľ presne nepoviem, kupovala som ho ako novinku z akčného stojanu, ale bolo to niečo okolo dvoch euro. 



Od ďalšieho produktu som mala veľké očakávania. Je to balzam s arganovým olejom od českej firmy RYOR. Obsah tubičky je 15ml, a je mliečnej farby. Aplikátor je plastový pyštek s otvorom v strede, ako pri niektorých leskoch. Pracuje sa sním dobre, ľahko sa kontroluje množstvo použitého produktu. Konzistencia je po vytlačení ako emulzia, ktorá sa na perách mení na olejovitú. Nezanecháva lepkavý pocit a má jemnú, ale veľmi zaujímavú borievkovo-citrusovú vôňu. Nemusíte sa báť, že by vás obťažovala. Je ju cítiť len pri nanášaní, potom veľmi rýchlo vyprchá. Tento produkt som testovala dvojfázovo. Najprv po prekonaní chrípky, keď som mala rozpraskané a suché pery a potom v bežných dňoch, s bezproblémovými perami. V prvom prípade bol absolútne nedostačujúci. V okamihu sa vstrebal a o hydratácií a výžive som si mohla nechať snívať. Zachránil ma obyčajný CIEN, ktorý bol bezkonkurenčný. Ale nechcem mu krivdiť, to bola extrémna situácia. Tak som mu dala druhú šancu. Nepresvedčil ma.  Určite vydrží viac ako SOS LIPS od Dermacolu, ale aj pri zdravých perách je hydratácia priemerná. Je mi to trochu ľúto, lebo produkty od Ryoru mám moc rada. Stál 2,88 a objednávala som ho z oficiálneho e-shopu RYOR.




Ako posledný som si nechala Balea lippen öl Roll-on z DM. Je to kontroverzný produkt. Čítala som naň ako pozitívne, tak aj negatívne názory. Ja ho milujem ❤   Obsah balenia je 10 ml. Olej je priehľadný, s príjemnou kokosovou vôňou. Na perách zanecháva mastný, mierne lepkavý pocit, ktorý sa po chvíľke stratí. Nanáša sa roll-on guľôčkou. Je trochu vrtošivá a tvrdohlavá, ale keď silnejšie stlačíte tubičku, dá si povedať. Cena je 2,09 a určite ho nemám posledný krát.



Samozrejme, že moje hodnotenie týchto produktov je čisto subjektívne, pretože čo nesedí mne, môže byť pre niekoho svätý grál. Každá sme jedinečná. Máme úplne rozdielne pocity, potreby a hlavne nároky na kozmetické produkty. Na trhu je nepreberné množstvo balzamov, ktoré by som rada otestovala. Chystám sa na vychytené značky EOS,  Carmex, Baby lips & co, aj keď pri niektorých ma odrádza cena. Budem rada dievčence, ak sa so mnou podelíte o vaše skúsenosti s mazadlami, balzamami a olejíčkami na pery :o)





Príjemné mazanie vám praje vaša "namazaná"
Hela

2 komentáre:

  1. Helenka, ja balzamy na pery nepoužívam. Vraj je to návykové, ak začneš, musíš pokračovať.
    Ja mám s Cien-om výbornú skúsenosť d telovým krémom s bledomodrým vrchnákom, je to soft, čiže sa dobre rozotiera. Akurát včera som si kúpila už 4.
    Jojóbový olej je najbližší k ľudskému tuku, takže by mal byť pre nás najlepší. Záleží asi od spôsobu výroby KP. Aj argánový olej je teraz cool, viem o ňom dosť veľa. A vidíš, balzamy s nimi nič moc.
    Teším sa na tvoj ďalší rozbor nejakého KP!!!! Nech ide manžel spať cez deň častejšie :-))))
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako vidím Danka ani ty ešte nespíš. Sme ako dve sovy :o) Ja mám balzamy moc rada, ale je fakt, že koľkokrát v práci nemám čas pretrieť pery a nič sa nedeje. Takže možno by som prežila aj bez nich. Ale však to poznáš, tubičky, krabičky, tomu ja neodolám a keď je to nedajbože farebné, no to už je úplný koniec:-D Sama som bola prekvapená, že balzamy s obsahom olejov neboli žiadna sláva, ale otázka je v akej kvalite a možno aj v akom množstve boli v produkte obsiahnuté. Už veľa krát sa mi stalo, že nejaký produkt sa pyšnil reklamou na účinnú látku a keď si človek prečítal zloženie, tak ho našiel až na konci účinných látok v stopovom množstve. Prajem ti dobrú noc a pekné sny, pa pa.

      Odstrániť