nedeľa 21. februára 2016

Môj OLY

V týždni mi kuriér priniesol balíček, na ktorý som strašne netrpezlivo čakala. Dorazil môj vysnívaný foťáčik Olympus PEN Lite E-PL6.  Bol na prvom mieste v mojom  "wishlist"-e.  Ale Santa sa na mňa vyprdol, tak som si také oneskorené vianoce spravila sama! Bóóóže keď som ho rozbalila, nemohla som sa ho nasýtiť. Obzerala, hladkala, maznala, ňuňala..... To je pocit! Samozrejme som si neobjednala k nemu kartu, lebo na stránke boli oproti kamennému obchodu o dosť drahšie. Takže k foteniu s ním sa dostala až po jej zakúpení cez víkend.




Fotky som robila mobilom Samsung S3. No nie je prekrásny??? Samozrejme, že pri ňom nejde o vzhľad, ale o kvalitu fotiek a tiež viem že kvalitný fotoaparát ešte neznamená, že budú aj kvalitné fotky. Ale budeme sa s OLYM snažiť, aby to tie kvalitnejšie fotky boli.
Ako som na OLYHO prišla? Bola to skoro dvojročné hľadanie a vyberanie. V prvom roku som mala v hľadáčiku zrkadlovky. Čítala som na blogoch, že jedine so zrkadlovkou budú fotky krásne ostré, kvalitné, perfektne vyvážené. Dlho som študovala recenzie na značky a porovnávala ceny s požadovaným výkonom. Nie som profesionál, som absolútny laik, tak sa mi zdalo zbytočné kupovať drahšiu zrkadlovku, ktorá vo výkone je veľmi podobná o niečo lacnejšej, staršej rade. Dlho som bola rozhodnutá, že si kúpim NIKON D3200. Kvalita pomer cena sa mi zdala vyhovujúca a recenzie veľmi slušné. Jediné čo mi vadilo, že nemá výklopný displej.
V lete sme sa o fotoaparátoch bavili so synom, ktorý si s priateľkou zaobstaral CANON EOS 700D. Hodnotil ho veľmi dobre, až na jeho váhu. Pokiaľ chce dlhšie natáčať, alebo fotiť, tak je jeho váha citeľná, hlavne pre priateľku. Rozprával sa s nejakým známym, ktorý fotí už dlhšie a ten mu spomínal, že on by určite začiatočníkovi odporučil nejaký kvalitnejší kompakt s vymeniteľným objektívom. Je ľahší, skladnejší a má možnosť výmeny objektívu v prípade, že sa začiatoční posunie na vyšší level.
Ohmatala som si synáčikov CANON a už som mala chrobáka v hlave.
Takže začalo nové hľadania, pozeranie videorecenzií, čítanie všakovakých hodnotení a porovnávanie značiek. Priznám sa, že pri výbere ma dosť ovplyvnil "mainstream" na blogoch a youtube, kde fotoaparáty rady PEN sú veľmi populárne. Síce každý ospevuje radu E-PL7, ale keď som porovnala jeho parametre s parametrami môjho OLYHO, som usúdila, že ja ako laik aj tak nedokážem veľkú časť vymožeností využiť. Tak prečo zaplatiť horibilnú sumu, za nejakú pre mňa nezmyselnú prestíž, že mám vyššiu radu, ktorú aj tak neovládam. 
Ale priznám sa, som predsa len typická ženská a vzhľad zohral nemalú úlohu. V čiernej farbe som OLYHO mohla mať aj za lacnejšiu korunku. Ale ja už som bola zamilovaná do bielo-strieborného fešáka, Je to proste elegán a švihák.
Ale aby som to len neokecávala, tak tu vkladám foto na porovnanie. Fotky sú upravené do formátu jpg, kvôli veľkosti.




A ešte pre lepšie porovnanie jedna spoločná.


Fotila som v automatickom režime, nič iné zatiaľ neovládam, ale aj tak sa mi fotky zdajú veľmi dobré (oproti mobilu sa nie je ani čo čudovať). 
Foťáčik som si objednala TU .  E-shop reagoval promptne a dodávka bola rýchla. Objednávala som cez víkend a v stredu mi kuriér doručil balík. Takže spokojnosť.
Dúfam že mi odpustíte moje infantilné výlevy, ale som z OLYHO neskutočne nadšená. A to familiárne oslovenie OLY? No my s manželom akosi dávame mená skoro všetkým našim zariadeniam, strojom a prístrojom (...alebo len ja???). Napríklad naše bývalé auto Citroen C3 sa volala Cilka, môj kuchynský robot Electrolux sa volá ELA. Takže môj nový miláčik bol tiež hneď pokrstený :o)
Ale dosť bolo, nech už toľko neunavujem. Napíšte mi čím fotíte vy a kde naberáte nové znalosti o fotení. Budem rada za každý nový poznatok.

Lúči sa s Vami a praje krásny týždeň,
Vaša vytešená
Hela

3 komentáre:

  1. Tak Helenka, to som rada, že si to všetko pekne napísala! Ja totiž už tiež v kúte srdiečka po dobrom foťáku túžim. Mám len taký sony, ktorý si kúpil syn na zaučenie sa a potom posunul mne. Veď som mu rada, aspoň ho mám, lebo mobil mám starú nokiu bez foťáka. V lete som už bola v tom, že idem do obchodu a kúpim si niečo, ale ako píšeš, treba si to dobre rozmyslieť a pozorne vybrať. Tak som to zas nechala plávať.
    A veľmi dobre vidím na tvojom porovnaní kvalitu fotiek. Máš ich krásne, Oly sa ti vydaril!!! Tak nech ti dlho a dobre slúži. Keď budem navnadená na kúpu, isto sa ťa spýtam, ako si spokojná.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ďakujem za milé písmenká. Ešte stále sa akosi nemôžem spamätať. Mám z neho obrovskú radosť :o) Čo sa výberu týka, už nie som vo veku, keď vbehnem do obchodu a kúpim čo mi padne do oka (teda okrem drogérie :oD ). Ak je to trochu väčšia investícia, hľadám, brázdim po internete a poviem pravdu, pokiaľ tú vec nepotrebujem okamžite, dosť dlho sa rozhodujem. Oplatilo sa mi to už viac krát, hlavne pri kuchynských spotrebičoch. Ale o tom určite napíšem v kuchynských príbehoch. Som zvedavá, akého parťáka na fotenie si vyberieš ty. Som zvedavá. Pa a pekný týždeň.

      Odstrániť
    2. hihihi, to nebude len tak rýchlo! Ale keď to príde, určite si dám poradiť skúsenými :-)))

      Odstrániť