sobota, 13. februára 2016

False lashes, false world ???

Pôvodne mal byť tento príspevok o umelých riasach, lepidle na riasy a o ich aplikácií. Nie že by som ich používala bežne, len príležitostne, to u mňa znamená na fašiangy a iné "maskovacie" príležitosti. Skutočne si nedokážem predstaviť, že by som v mojom veku klipkala "Barbi" riasami v zamestnani :o)


Ale ako som dokumentovala priebeh príprav na retro party s priateľkami a prezerala som si fotky, zarazilo ma, aký skreslený pohľad na seba sprostredkujeme svetu cez sociálne siete. Všetky fotky ktoré sem vkladám, sú spravené mobilom cez apku YouCam Perfekt. Pôjdem chronologicky ako som fotila.
Na tejto fotke mám spravený základný make-up, podklad pred samotným líčením. Táto fotka asi najviac zodpovedá reálu, ešte sú viditeľné vačky pod očami, mierne "vypelichané" obočie, ale už nie je viditeľná nejednotná farba pleti, čo je pri vyššom veku úplne bežné.


Na ďalších obrázkoch je už vidno určitý progres, mierne dopracované obočie, prehĺbený záhyb očného viečka a zväčšenie oka linkou.


Kto sa lepšie prizrie, uvidí pod očami a na hrane sánky, hrubú vrstvu bieleho(transparentného) púdru, použitého na "baking".


Už sa na to s prížmurením očí dá pozerať. Teraz už prišli na rad spomínané umelé riasy.


Trochu svetlo ružovej tvárenky, pink lesk na pery a už zas je to o niečom inom. Malý "retro" doplnok a môžem vyraziť na párty.


A ešte jedna finálna fotka, ktorá je priam ideálna na "social networks" .


A tu nastal ten moment, keď som si uvedomila, ako neskutočne rozdielna je realita od virtuálneho sveta. Keď si pozriem prvú a poslednú fotku (a to upozorňujem, že ani tá prvá nezodpovedá úplne realite), tak si uvedomím, že klameme, skresľujeme a zavádzame. 
Tak a sem som sa vrátila,po tom, čo som si prečítala nasledujúce riadky, ktoré som napísala. Nechala som ich tu schválne, len v prečiarknutej forme.
Nie je na tom nič zlé, pokiaľ takéto upravené príspevky sledujú zrelí a vyspelí ľudia, ktorým je jasné, že to nie je skutočné. Lenže väčšinou opak je pravdou. Na sieťach sa pohybujú v hlavnej miere mladí ľudia a  deti, ktorí vyrastajú v tomto umelom svete internetu. A nie je nič nezvyčajné, keď to čo tu vidia, považujú za normálne a reálne. Samozrejme, že sa to nedá generalizovať na všetkých. Len sa potom nesmieme čudovať, že po uliciach pobehujú 13, 15-ročné dievčence, upravené ako zrelé dvadsiatky.
Hmmm...., nie, že by som nesúhlasila s tým čo som napísala, ale uvedomila som si, že nemám právo posudzovať, odsudzovať a  už vôbec nie súdiť, keď sa sama pohybujem na sociálnych sieťach, prispievam do nich a zdieľam rôzne príspevky. A som si vedomá, že ma to baví a určite nechcem prestať! Takže v podstate spoluvytváram tento "false world", ktorý je ako "false lashes" . A tie nám predsa tiež vytvárajú ten krásny mačací pohľad, ktorý nám matka príroda odoprela. 
Tak som prestala moralizovať, nasadila som lenonky a išla som sa zabaviť do reálneho sveta, s umelým "imidžom". Napíšte mi dievčence, či máte tiež nejaké takéto chvíľky "uvedomenia si". Som zvedavá :o)

Vaša neskutočne uvedomelá
Hela

2 komentáre:

  1. Helenka, dobre, že si to nezmazala, ale len prečiarka. Mali by si to prečítať hlavne mladé dievčatá. Tie zverejňujú hrozné foto a iné o sebe a neuvedomujú si, čo všetko z toho môže byť. Ale rozum im nedodáš :-(
    Tak ty si maniačka na drogérie, to je krásne! Každá sme na niečo, ja na šálky, konvičky, škatuľky.......
    Myslím si, že tvoje líčenie je krásne, si odborníčka! Vieš, ja som len teoretik. Mne sa páči, že to skúšaš na sebe a nie na nejakej modelke -násť ročnej, ktorej to v podstate ani netreba. Teším sa na tvoje ďalšie recenzie tovaru!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ďakujem za krásne slovká :o) Čo sa líčenia týka, toto bolo líčenie na RETRO párty, čo sme mali s priateľkami. Líčim sa aj v bežnom živote, ale s takými linkami a mihalnicami by som medzi ľudí nevybehla :D A aj "baking" je len na večerné príležitosti. Hlavne, keď už ma krášlia nejaké tie vrásočky.
      Tvoje výšivky sú krásne a dozviem sa u teba celkom zaujímavé informácie. Čítam si ich väčšinou keď mám chvíľku cez víkend. Prajem krásny týždeň, pa.

      Odstrániť